Prezentujemy ostatnią część blogowej twórczości kobiet w branży MLM. Na deser zaglądamy do blogów Barbary Kozakowskiej i Joanny Sychowicz.
MLM – normalny biznes
I zgodnie z tym, blog Barbary Kozakowskiej skupia się na marketingu wielopoziomowym, ale nie tylko. Autorka porusza także tematy związane z rozwojem osobistym. Znajdziecie tutaj garść wskazówek, np. jak walczyć z wymówkami lub co hamuje rozwój biznesu?
„Jeżeli dążenie do doskonałości, nie pójdzie w parze z działaniem, a co za tym idzie, ze zdobywaniem doświadczenia, to niestety ekspertami będziemy tylko w teorii.
I nie ma się co dziwić, że jako teoretyczni liderzy, będziemy zarabiać tylko i wyłącznie duże teoretyczne pieniądze, które pozwolą nam teoretycznie spełniać nasze marzenia.
Dążąc do perfekcji w każdym calu, jeżeli tak naprawdę, nie zaczniemy działać, to dochód pasywny, do którego podobno tak bardzo wszyscy dążymy, też będzie tylko teoretyczny. A chyba nie o to chodzi.”
Zapraszamy do lektury: http://barbarakozakowska.pl/
MLM Word
Blog Joanny Sychowicz obfituje w treści szeroko traktujące o MLM. Od porad dotyczących funkcjonowania w marketingu sieciowym po rozważania na temat np. obecności matek w branży MLM.
„Oczywiście możesz mieć inne poglądy niż Twój LIDER ale na tym polega magia MLM że tutaj sukces odnoszą tylko te osoby które współpracują w grupie, dzielą się spostrzeżeniami na różnorakie tematy. Dzielą się osiągniętymi sukcesami – zaczynają tworzyć tzw. społeczność, angażują się w swoją sieć dystrybucji. Pamiętaj abyś i ty szybko stal się specjalistą w swojej firmie, wtedy Twoi współpracownicy będą chcieli współpracować z Tobą a Twoja sieć dystrybucji zacznie się szybko powiększać, nic jednak nie przychodzi samo, musisz wykazać chęć do zmian i do działania jeśli tego zabraknie nawet najlepszy LIDER nie będzie w stanie tego zmienić.”
Więcej na http://www.mlmword.pl/
Nie da się ukryć, że blog to składowa biznesu MLM w Internecie. Warto jednak mieć na uwadze, że samo założenie bloga to tak naprawdę nic. By zaistnieć w sieci i dotrzeć do użytkowników, trzeba poświęcić na to trochę czasu. Kluczową rolę odgrywa zaangażowanie blogera. To w jego rękach leży, jakie treści będzie prezentował, do kogo chce z nimi dotrzeć. Ważne, by robić to systematycznie, bo przecież zależy nam na przyciągnięciu i utrzymaniu czytelników, a nie ich stopniowej ewakuacji np. do innego bloga, na którym wpisy są regularne.
Kolejna istotna kwestia to dbałość o stronę merytoryczną. Użytkownicy zachęceni dostępnymi treściami, będą oczekiwali wpisów na stałym poziomie. Trzeba mieć to na uwadze, bo blog to potężne narzędzie autopromocji, a każdy kolejny wpis dokłada cegiełkę do naszego wizerunku w sieci. Pamiętajmy, że blog to także kanał komunikacji międzyludzkiej. Bloger jest swego rodzaju katalizatorem tego, co będzie się działo na blogu. Czy wywoła ożywczą dyskusję, czy leniwe ziewnięcie? Z powodzeniem możemy uczynić z bloga miejsce intensywnej wymiany poglądów, wzajemnego inspirowania się itd. Co więcej, blog bardzo często staje się wyjściowym kanałem komunikacji, a relacje na nim zawierane przenoszą się na inne tory: e-mail, telefon, rozmaite komunikatory, czy wreszcie spotkanie w świecie realnym.
Jeśli pracujesz w branży MLM, prowadzisz bloga i chciałabyś podzielić się nim z innymi, zapraszamy do kontaktu.
Katarzyna Stec
k.stec@rankingmlm.com