Od dwudziestu lat buduje, zarządza oraz poddaje tuningowi sieci sprzedaży w branży MLM oraz w konwencjonalnych sieciach sprzedaży. Jest strategiem szczytowych osiągnięć, prowadzi konsultacje indywidualne i dla firm. Buduje sieci sprzedaży produktów i usług finansowych. Przez cztery lata był dyrektorem sprzedaży w firmie Winterthur, w tym czasie firma wspięła się z 23 na 5 miejsce w Polsce pod względem zawieranych z klientami umów.
Piotr Domurad posiada międzynarodowe doświadczenie w branży ubezpieczeniowej. Pracował jako agent ubezpieczeniowy w Kanadzie, Rosji i na Ukrainie, a obecnie działa w Polsce. Prowadzi własną firmę doradczo-konsultingową: Domurad.com – rozwój osobisty. Jego mentorem i jednym z największych autorytetów jest Anthony Robins, do którego drużyny Piotr Domurad ma zaszczyt się zaliczać. Od blisko dwudziestu lat bohater naszej publikacji zajmuje się coachingiem, który na Świecie znany jest już od stosunkowo długiego czasu, a w Polsce prawdziwą furorę zaczął robić w ostatnich latach.
Ważnym elementem pracy Piotra Domurada jest budowanie i rozwój sieci sprzedaży. Sam określa się jako zasadźca, który tworzy od zera daną strukturę. Jego osobistym patentem jest ZEW – Znaczące Emocjonalne Wydarzenie. Oferuje w swoich działaniach coś, co sam nazywa orkiestracją ZEW-ów, a co polega na takim przygotowaniu i konstrukcji wydarzenia, np. ważnego spotkania rocznicowego, które nada owemu wydarzeniu znaczenia wprost legendarnego, wyjątkowego i nigdy niezapomnianego. Przygotowywanie akcji, która wygląda z zewnątrz, jak działanie dość przypadkowe i spontaniczne a w gruncie rzeczy jest zadaniem zaplanowanym, przemyślanym i wyreżyserowanym, to także działania, w obszarze których obraca się Piotr Domurad. W tych działaniach fundamentalne znaczenie ma jakość informacji zwrotnej, jaka wiąże się z wysłanym komunikatem.
Inną gałęzią działalności Piotra Domurada jest tuning sieci sprzedaży, który polega na wspieraniu firm w zakresie osiągania jeszcze lepszych wyników przy wykorzystaniu pełni potencjału , który – bardzo często tak się dzieje – dżemie w danej organizacji i po prostu nie jest wykorzystywany taj, jak mógłby być. Tuning polega na subtelnych dostrojeniach w systemie, który zasadniczo się sprawdza, ale który mógłby być bardziej wydajny i opłacalny. Polacy są indywidualistami, mówi Piotr Domura, a tymczasem w systemie MLM trzeba, a nawet należy powielać wzorce, co kłoci się z zasadą indywidualizmu. Dlatego ważne jest posiadanie takich umiejętności, które z jednej strony pozwolą na zachowanie swojej odrębności i z drugiej wesprą nasze wysiłki w przestrzeganiu reguł i odnoszeniu z tego satysfakcji nie tylko finansowej. Piotr Domurad mówi tu o możliwym wzroście na poziomie od 30 do nawet 100 % naszej dotychczasowej sprzedaży!
Piotr Domurad stoi na stanowisku, że w Polsce najlepiej rozwinęła się działalność szkoleniowa związana z krzewieniem wiedzy, jego zdaniem w naszym kraju mam do czynienia z przesytem teorii, nadmiarem informacji, które krążą i są przekazywane, popularyzowane, ale nie są wdrażane. Z tego wynika, że zbyt mała liczba firm transformuje wiedzę w umiejętności. Innymi słowy, pozyskane wiadomości nie są wdrażanie w życie, co hamuje, a wręcz uniemożliwia rozwój. Najciekawszym, jak się wydaje, elementem teorii Piotra Domurada jest stwierdzenie, że w Polsce postawa wobec problemów i zagadnień jest traktowana przez trenerów i coachów, jako coś stałego, niezmiennego. Coś, czego tak naprawdę nie da się zmienić.
Ambicją bohatera tej publikacji jest bycie ambasadorem ludzkich marzeń. Sprawianie, że ludziom chce się chcieć. PWD – przemożna wola działania, to kolejny patent Piotra Domurada, który polega na wyzwoleniu ukrytego w każdym człowieku bez wyjątku strumienia energii i siły do aktywnego działania na rzecz własna i otoczenia. Klucz do takiego strumienia ma każdy człowiek, ale wiedzę o tym posiadają już tylko nieliczni. Piotr Domurad chce, aby nieliczni stali się licznymi.
Marek Łuszczki