Prestiżowy adres firmy w centrum miasta za nieco ponad 200 złotych miesięcznie? Teraz to możliwe. Na rynku pojawiły się oferty tak zwanego wirtualnego biura, które pełni wszelkie funkcje swojego „rzeczywistego” odpowiednika, ale kosztuje zdecydowanie mniej. Takie rozwiązanie jest idealnym wyjściem szczególnie dla dystrybutorów MLM, którzy osiągnęli już pierwszy sukces i chcą podnieść rangę własnej działalności. O wirtualnym biurze, jako recepcie na obniżenie kosztów i wzrost prestiżu firmy rozmawiamy z Marzeną Śliwińska z firmy Biuro Hello.
Redakcja: Jaka jest definicja wirtualnego biura?
Marzena Śliwińska: Tak naprawdę jest to realne biuro, natomiast jest to wirtualne biuro dla firm, które chcą zaoszczędzić na kosztach wynajmu pomieszczeń biurowych i wówczas nie jest to do końca ich biuro, ale dzielą się one z wieloma innymi firmami tym biurem. Mamy kontakt z tymi firmami między innymi za pośrednictwem Internetu, przekazując im wszelkie informacje odnośnie poczty, korespondencji, klientów którzy dzwonili itp.
R: Kto może skorzystać z takiej oferty, dla kogo jest ona przygotowana?
MŚ: Oferta jest przygotowana z myślą o free lancerach, o ludziach wolnego zawodu, o firmach, które dopiero się tworzą, spółkach z o.o. które są na etapie organizacji i które za jakiś czas wynajmą sobie realne biuro. Przede wszystkim dla wszystkich firm, które chcą zaoszczędzić na kosztach.
R: Jedną z ofert, które mają Państwo w pakiecie jest posiadanie numeru stacjonarnego. Jeżeli w Państwa biurze jest kilkanaście, czy kilkadziesiąt firm, to jak rozwiązujecie kwestię odbierania połączeń?
MŚ: Każdy z naszych klientów, który kupił pakiet sekretarki telefonicznej ma swój indywidualny numer telefonu, jest to numer ze strefy numeracyjnej, którą sobie wybierze. Niekoniecznie jest to wrocławska strefa, może być np. warszawska.
R: A jak wygląda obsługa korespondencji?
MŚ: Klienci dają nam upoważnienia do odbierania poczty. Po jej odebraniu otwieramy ją, skanujemy i w formie pliku pdf wstawiamy na indywidualne konta klientów w internetowym panelu klienta. Jednocześnie idzie mailowe powiadomienie do klienta, że otrzymał nową korespondencję i nowa pocztę.
R: Jak firmy MLM mogłyby korzystać z takich biur, jakie korzyści dla tych konkretnie firm, ludzi, którzy zajmują się marketingiem sieciowym widziałaby Pani, jeśli chodzi o wirtualne biura?
MŚ: Podstawowa korzyść, to to, że niewysokim kosztem można zapewnić sobie posiadanie prestiżowego adresu rejestracji firmy. Klienci mogą również wynająć pomieszczenia biurowe na godziny wtedy, kiedy jest to im potrzebne.
R: Jaka wygląda oferta dla indywidualnych osób, dla liderów, menagerów MLM, którzy mogliby skorzystać nie tylko z wirtualnego biura, ale również z tego pomieszczenia, w którym się teraz znajdujemy, czyli sali konferencyjnej?
MŚ: Można wynajmować pomieszczenia na godziny, jest to sala konferencyjna na 16 osób i gabinet, gdzie mieści się do 8 osób. Proponujemy pakiety, w których po niższej cenie można wykupić u nas 10 lub 20 godzin wynajmu pomieszczeń. Sale znajdują się w centrum miasta, są klimatyzowane, jest sieć wi-fi, są flipcharty. Posiadamy także obsługę cateringową.
R: Jak firmy MLM postrzegają Wasze usługi?
MŚ: Są trzy firmy, które wynajmują na stałe u nas sale na spotkania szkoleniowe, czasami są to spotkania z pojedynczymi klientami w gabinecie.
R: Jaką bazą sal państwo dysponujecie?
MŚ: Mamy salę na 16 osób i gabinet, który może posłużyć za salę szkoleniową na 10 osób. Czyli łącznie dwie sale i biuro.
R: Wirtualne biuro, to tylko część usług, jakie świadczycie Państwo na rzecz swoich klientów. Co jeszcze oferujecie?
MŚ: Pośredniczymy i pomagamy firmom w biznesie. Wyszukujemy księgowych, wyszukujemy osoby, które prowadzą sprawy pracownicze, mamy bazy danych banków, które udzielają kredytów firmom. Całe to otoczenie, które jest potrzebne do prowadzenia firmy. Prowadzimy usługi Concierge – bukowanie biletów, rezerwacja hoteli, mamy też w ofercie wszelką pomoc i obsługę, jesli chodzi o szybkie zakładanie wszelkiego rodzaju spółek handlowych. Ważne jest jeszcze to, że w momencie, kiedy klient zaprasza swojego kontrahenta do nas do biura, to może mieć umieszczoną swoją tabliczkę na drzwiach do gabinetu, że jest to jego biuro. Również jeśli sobie zażyczy, możemy mówić do niego „panie prezesie”. Ważne jest , aby klienci naszych klientów nie zorientowali się, że jest to wirtualne biuro. Nie mamy tabliczki na drzwiach, że jest to wirtualne biuro. W oczach klientów wzmaga to prestiż. Nasza firma zajmuje się również sprzedażą spółek. W ciągu jednego dnia można zmienić udziałowca w firmie i można zacząć działać. W momencie, kiedy jest umówiony notariusz, już następnego dnia można wystawiać legalne faktury.
R: Jakie są koszty Państwa usług?
MŚ: Nasza najtańsza usługa, to 84 zł netto miesięcznie przy wykupie rocznego pakietu, z adresem do rejestracji wraz z pełną obsługą poczty. Pełny pakiet wraz z wynajmem sal i sekretarką, to koszt 230 zł miesięcznie netto. Pragnę podkreślić, że nasze biura mieszczą się we Wrocławiu i Gdańsku.
R: Dziękuję za rozmowę